beschadigde foto's, hoe te herstellen?

ik stak een sd kaartje vol met foto's van 2015 in mijn laptop, omdat ik mijn foto's van mijn reis nog eens wou bekijken. maar toen ik deze opendeed, waren de foto's half bedekt verschillende kleuren, waardoor ik eigenlijk nog maar een heel klein stukje kon zien van de werkelijke foto.
graag hulp, deze foto's betekenen veel voor mij en ik snap niet hoe dit gebeurt kan zijn
ps: in de bijlage kun je een voorbeeld zien van hoe al mijn foto's er nu uitzien

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Camera's
3.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"deze foto's betekenen veel voor mij..."
Waarom heb je dan geen backup gemaakt maar volledig toevertrouwd aan een SD kaartje gemaakt door de goedkoopste (Chinese) bieder?

Antwoorden (1)

Probeer Recuva. Hier mee kan je soms bestanden nog redden.
https://www.ccleaner.com/recuva

"en ik snap niet hoe dit gebeurt kan zijn"
Het is een vreemd verhaal. Normaliter hou je foto's niet op een SD-kaart. Die zet je over op een harde schijf en daarna maak je er een kopie van (back-up) als ze veel voor je betekenen.
Alle media gaat een keer stuk of er kan een keer een fout optreden. Dus je moet alles wat belangrijk is dus altijd dubbel hebben staan.
Had je die SD-kaart altijd in je laptop zitten? Dat lijkt me helemaal niet slim.