Hoe heet een videocamera die een soort van stok als handvat heeft en die tijdens het filmen een polaroid effect geeft?

het gaat om een ouderwetse videocamera.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
gvrox
12 jaar geleden
Wat bedoel je met polaroid-effect? En ouderwets, jaren 80 of nog ouder ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gok een beetje dat de vrager dit bedoelt: http://www.youtube.com/watch?v=emXAXGBEYNo Is overigens gedaan met een filter over nieuwe video, dus op zoek gaan naar een specifiek camera is niet echt nodig, althans als je dit effect realistisch genoeg vindt.

Antwoorden (2)

Super8 film?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo'n sterk vermoeden dat je het over een filmcamera hebt en niet over een videocamera. In zo'n filmcamera zit een filmrol, waarbij op het laatst de 8mm in zwang was. Daarvoor had je ook nog dubbel 8 en je had nog 8mm met een geluidsspoor. Als het filmpje vol was (ca. 3 minuten) moest je die opsturen voor ontwikkeling. Daarna kon je die met behulp van een projector die film met geluid afspelen op een scherm.
Zie foto