Hoe neem ik beeld en geluid op met mijn Acer Crystal Eye webcam?

Wellicht een hele domme vraag, maar hoe neem ik tegelijkertijd beeld en geluid op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Als het nog niet standaard is meegeleverd in het software pakket van je computer, kun je overwegen om een 'webcam recorder' te installeren. Deze programmaatjes maken van je webcam een gewone videocamera en vaak kun je je microfoon inschakelen, dus dan wordt je geluid ook opgenomen.

Een simpele zoekopdracht op 'webcam recorder' vind je op onderstaande link.
Kijk in elk geval of gratis ook écht gratis en goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dommem vraag bestaat niet. Niet vragen is dom :-)
Zit er bij de webcam een geluidsfuntie (microfoon) ingebouwd? Dan zou het moeten werken als je de bijpassende software hebt geinstalleerd. Anders zul je op de instellingenpagina van jouw computer bij het microfoontje moeten kijken of er aanpassingen moeten worden gemaakt. Het kan ook zijn dat jouw compu een eigen microfoon heeft. In de instellingen moet de microfoon staan die je gebruikt.
Succes.