Hoe heet het systeem dat je super snel foto's kan schieten?

Ik zou graag een spiegelreflex camera willen hebben die echt super snel foto's kan schieten, zoals dat handig is bij gebeurtenissen die zo voorbij zijn.

Als iemand goede ervaringen hier mee heeft, dan zou ik graag willen weten welke jij gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot hoever reikt je budget voor een camerabody?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe snel zoek je? Je hebt camera's die bijv. 10 beelden per seconde kunnen schieten, maar waar de kwaliteit dan meteen achteruit gaat. De meeste spiegel reflex camera's kunnen snel beelden schieten. Maar als jij zegt wat je zoekt, dan kunnen we daar meer duidelijkheid over geven. Er zijn nl heel veel mogelijkheden, van super super snel, tot gewoon. Mijn moeder zocht bijv. ook eentje waar je snel mee kon fotograferen, maar niet te ingewikkeld verder. Voor bijv. op safari, met de oude camera was ze altijd net te laat. Daarom wou ze eentje waar ze mee door kon schieten.

Het beste antwoord

Het wordt ook wel speedburst genoemd, dan heb je veel frames(foto's) per seconde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dat systeem heet 'high speed camera'

en hier kan je zien wat ze kosten en waar je ze kan kopen:
http://www.kelkoo.nl/ssc-124901-high-speed-camera.html
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
High Speed is geen systeem, dat is enkel een type aanduiding wat impliceert dat de camera snel reageert.
Bij professionele camera's kom je deze aanduiding nergens tegen, en toch reageren ze direct.
itsme
12 jaar geleden
@basmeyer:
A high speed camera is a device used for recording fast moving objects as a photographic image(s) onto a storage media. After recording, the images stored on the media can be played back in slow-motion. Early high speed cameras used film to record the high speed events but today, high speed cameras are entirely electronic using either a charge-coupled device or a CMOS image sensor, recording typically over 1000 frames per second into DRAM and playing slowly images back to study the motion for scientific study of transient phenomena.[1] A high speed camera can be classified as (1) a high speed film camera that records to film, (2) a high speed framing camera that records a short burst of images to film/digital still camera, a high speed streak camera that records to film/digital memory or (3) a high speed video camera recording to digital memory.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.. maar dat bedoeld de vraagsteller denk ik niet ;)
itsme
12 jaar geleden
Hij stelt de vraag zoals hij hem stelt, en dit antwoord is gewoon een correct antwoord. De vraagsteller kan naderhand wel bepalen of dit is wat hij bedoelt of dat hij iets anders bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vreemd dat je dit vindt... het staat er toch echt dat het om een fototoestel gaat in de vraag omschrijving en niet om een 1000 fps systeem om slow motion weergaves te maken van snelle bewegingen, nou ja.
itsme
12 jaar geleden
http://www.athousandandone.com/photos/0/448b43589788d_s.jpg
Reflexcamera, ik gebruik de Canon EOS 3000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk dat je dat vraagt!
Ik heb het jaren gedaan met een fotocamera die wel 4 beeldjes per seconde kon maken maar sinds de introductie van de super-8 filmcamera gaat het met de ongelooflijke snelheid van 15 foto's per seconde!
Voor mij dus niets anders dan de Vivitar Super 8 Movie Camera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke foto zeg:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie vrouw! Alleen daarom al een pluz + ;)
Een term hoe dat heet zou ook wel filmen genoemd kunnen worden.

Mijn eigen ervaring is met elke SLR om te 'leren' op het juiste moment de foto te nemen. Dat is immers wat fotografen doen die de situatie kennen en 'weten' wat en wanneer de juiste moment van 'klik' is.
Een fototoestel die 'prrrrt' doet en meteen alle fotomomenten neemt is geen uitdaging meer en dus geen fotografie meer.

Heb geduld en leer het moment te zien en te voorspellen. Dan kan je klik zeggen/doen.

Het is veel moeilijker om je toestel paraat te brengen, te kaderen, scherp te stellen en dan klik doen die misschien al te laat is. Alleen omdat je onvoorbereid was en het al 1 seconde duurt voordat die camera in positie staat.

De camera die jij zoekt behoren tot de hoogste prijsklasse. Dus peperduur en zeer professioneel. €3000+ zonder lens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt, ja ik vind het ook veel leuker om er nog moeite voor te doen, precies wat je zelf zegt.
3000 vind ik nog te veel van het goeie misschien voor in de toekomst als ik vind dat ik dat echt nodig ga hebben.
Alleen hij mag wel iets sneller klik zeggen dan dat hij nu doet! Als ik klik dat hij dan ook klik gelijk zegt:) niet 1 a 2 sec later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij klikt elke SLR op het moment dat je klik doet. Alleen bij compacts zit er een vertraging in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn Nikon D700 is het in ieder geval selechts 0,1 sec volgens de specs, en in praktijk reageert hij direct.
Body €1800, lens €... Ik sluit me helemaal bij gdanonym aan dat fotograferen niet gaat om een burst van plaatjes schieten en dan maar "hopen" dat de goeie ertussen zit. Dikke kans dat er nl. geeneen goeie tussen zit! Maar goed gereedschap draagt wel bij in goede fotografie, en een camera die direct reageert is in mijn beleving essentieel, de rest is spielerei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de digitale wereld is er niet een hele sprong voorwaarts geweest voor de kwaliteit van de foto's. Ook vroeger in de analoge tijd werden sportfoto's gemaakt en daarin ging men echt niet 30 foto's nemen in een seconde. Dat zou een hele lap met foto's zijn om te ontwikkelen en men heel veel rolletjes in een minuut verslijt.
Ook toen had je prachtige foto's die men 1 klik zijn gemaakt. Nogmaals een goed beeld wordt door de fotograaf gemaakt, niet door de camera.
Deze foto bijvoorbeeld vergt erg veel voorbereiding, wetenschap van het dier en veel geduld...
http://1x.com/photos/macro/27914/ Dit zijn misschien 1-3 kliks geweest, ipv 30 voor de burst. Je kunt pas een goede fotograaf worden als je dan ook leert om het juiste moment te zien. Waarom die ene en niet een fractie ervoor of erna?
Een goede fotograaf 'schiet' niet een foto, hij 'maakt' een foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opatje is lekker bezig... :) Prachtige plaatjes, prachtige techniek... en een en al planning! ;)
Je bent op zoek naar een camera die een shutter delay heeft van ca. 0,1 sec of minder.
Je komt dan snel uit op een spiegelreflex camera en dat is sowieso een goede keuze als je serieus met fotografie wilt bezig gaan. Je hebt volledige controle over de fotografie en alle instellingen (vooral de handmatige instellingen - stand M is toch een van mijn meest gebruikte..), plus je kunt kiezen welk objectief je op je body zet.

Er zijn veel mogelijkheden en het hangt echt van je budget af om je een zinnig antwoord te geven en je een camera aan te bevelen, om ook nog rekening te houden met je specifieke wensen.

Ik heb zelf een D700 met een stuk 24-70/2.8 glaswerk en de afmetingen, gewicht en prijs zijn best proportioneel als je dat niet gewend bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Casio exilims hebben zeer snelle burst rates. Dat zou ideaal zijn, het zijn echter geen dslr's. Een heel mooie camera is de Exilim EX-F1, maar vanwege het hoge prijskaartje niet meer verkocht (ebay). Wel te koop de EX-F20 die ook niet al te duur is. Voordeel is ook dat je 2 seconden en 60 beelden continu in het geheugen kunt houden, dus zodra je de ontspanknop loslaat heb je 60 beelden van de laatste 2 seconden.
Bij spiegelreflexen komt aan een hoge burst rate een flink prijskaartje te hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had al een uitgebreid antwoord gegeven over burst rates, maar besefte later dat het je gaat om een camera die gewoon zo snel mogelijk gebruiksklaar is.
Daar zijn meerdere zaken op van invloed, zeker bij spiegelreflexen.
Van belang is ten eerste hoe jij deze situaties tegenkomt. Moet je dan je camera nog uit je tas halen, juiste objectief monteren en toestel aanzetten, vervolgens settings instellen, scherpstellen... nu ja, dan merk je echt weinig van de kleine verschillen tussen camera's onderling.
Heb je je camera echter al in je handen en alle settings staan goed en hoef je alleen maar scherp te stellen en af te drukken, dan is vooral je snelheid van scherpstellen van belang. Doe je dat handmatig dan heb je dat zelf in de hand (letterlijk). Stel je automatisch scherp dan zou ik zeggen: zoek een camera met een goede autofocus en zet er een snel objectief op.
Zoals je ziet heb ik het nergens over shutter lag of shutter delay: dat is bij het fotograferen met spiegelreflex niet echt aan de orde. Bij andere types camera kan het wel degelijk een probleem zijn.