Overzetten foto's lukt niet; wat kan ik hieraan doen?

Ik heb een Sony Cybershot DSC-W215 digitale camera. Als ik nu foto's probeer over te zetten, lijkt er een nieuwe schijf bij te komen in de Verkenner. Maar die is opeens weer verdwenen. Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
2.3K
itsme
13 jaar geleden
De nieuwe schijf die erbij komt, is dat de schijf van de camera?
En wat bedoel je met 'verdwenen', is die niet meer vindbaar in 'mijn computer' als verwisselbare schijf, of is het extra scherm dat eerst opkwam opeens verdwenen nadat je iets had aangeklikt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe sluit je de camera aan op je pc?
via een kabeltje of
of via een card reader?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@itsme: inderdaad de schijf van de camera. Het scherm komt op en is dan opeens verdwenen. @wildelely: ik sluit de camera via USB aan.

Het beste antwoord

Ik denk dat de camera snel automatisch weer uitschakelt, en of dat vanwege slechte batterijen of vanwege iets anders is, kan ik niet direct inschatten. Maar als de camera uit staat, is de memorycard van de camera niet meer zichtbaar.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook mijn idee +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was inderdaad toch iets met de batterij, na opladen ging het gewoon weer goed.

Andere antwoorden (6)

Misschien staat hij bij deze computer.
Ga naar deze computer en kijk of er een schijf bij gekomen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk moet je kijken bij wisselbareschijf staat de digitale camera er niet bij zou je je geheugen kaartje eruit moeten halen en die in de geheugenkaartslot doen als je die heb van je pc. Of je moet een adere usb poort pakken dat wilt ook wel eens helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als pc volledig opgestart is je usb kabel van de camera in de pc steken, dan zou je automatisch een melding moeten krijgen dat je pc een 'nieuw apparaat' gevonden heeft en er volgt een popup, hierin klik je open wat je wilt naar keuze.

Hierna na je knippen en plakken naar behoefte, lukt dit niet dan zou ik graag willen weten wat er gebeurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
andere usb poort gebruiken kan ook wel eens helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benodigde software installeren, camera aansluiten dan aanzetten. Trouble shoot. check usb poort. check camera op andere computer en reinstall software.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gebruik je een USB-hub. In dat geval moet je eens proberen of het wel werkt als je de USB-kabel rechtstreeks op de USB-poort van de PC aansluit, zonder hub ertussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die extra harde schijf die je ziet is het opslagmedium van de camera. Als je camera uitzet verdwijnt deze weer. Als je bij "deze computer" de schijf opent dan zie je de foto's die op je toestel staan. En dan kan je ze meestal gewoon knippen en plakken naar de gewenste map.
Als dit niet lukt is het inderdaad makkelijk om de software te instaleren die bij de camera hoort, deze kan je ook dowloaden van de Sony-site.