Hoeveel gb geheugenkaart heb nodig voor 14 dagen vakantie film?

Ik wil op vakantie wat filmpjes maken, ik heb digitale videocamera waar op kan filmen, maar heb nodig voor middelmatige kwaliteit en ongeveer 80 á120 min

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Ik zou alls het kon 64 GB nemen alls het toestel het niet aan kan dan zou ik voor de 32 GB gaan of 2 kaartjes kopen van 32 GB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat dacht ik eigenlijk ook. Je zou zelf voor 128 GB kunnen gaan, om geen risico's te lopen, maar dat hangt natuurlijk af van het toestel dat je gebruik. Wat je ook doet, neem gewoon de hoogste geheugenkaart die jou videocamera kan gebruiken. Als het weinig is, neem je gewoon 2 geheugenkaarten. Je gaat niet iedere week op vakantie en geheugenkaartjes kosten tegenwoordig ook niet meer het einde van de wereld.
Het ligt aan de bitrate wat je instelt.
Mijn camera filmt in 720p en bij een bitrate van 8000 maak je in 2 uur 8GB vol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eén en ander is natuurlijk zeer afhankelijk van in welke kwaliteit je gaat filmen en met welke compressie.

Op bijgevoegd plaatje zie je een tabel staan waarin je ziet hoeveel minuten je kunt filmen afhankelijk van de gebruikte kaart en de kwaliteit waarin je filmt.

Let op: deze waarden zijn wel bij benadering.

John van Kieskeurig.nl