Waardoor kan een digitale camera datum en tijd niet meer vasthouden?

Ik heb een canon digitale camera, al jaren, geweldig ding maar vandaag kan hij opeens de datum en tijd niet meer vasthouden dus als ik hem aanzet, vraagt hij om invoer datum en tijd. Als ik dat doe en ik zet hem uit vraagt hij bij de volgende keer precies hetzelfde. Er zitten nog dezelfde oplaadbare batterijen in en dezelfde geheugenkaart.

Zit er ergens nog een batterijtje verstopt dat mogelijk leeg is?

Die vraag om datum ed is A) erg irritant maar ik vind het ook prettig dat mijn foto's een correcte datum hebben dus ik krijg dit graag weer aan de praat

13 jaar geleden
in: Camera's
5.1K

Het beste antwoord

Er zit altijd een klein batterijtje (naast de normale accu) die zorgt dat de klok van je camera blijft lopen. Die zal waarschijnlijk leeg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kleine 'batterijtje' wordt echter normaal opgeladen door de normale accu/batterijen. Daartussen lijkt dus iets fout te zitten.
amigo
13 jaar geleden
ik dacht ook wel aan een batterij maar vond hem nu inderdaad vlak naast mijn gewone batterijen, verstopt achter een klepje, dus dank

Andere antwoorden (1)

Je geeft niet aan welke camera je hebt.

De instellingen van de camera en de datum/tijd zal waarschijnlijk door een batterij worden vastgehouden. Of het is een batterij die je kunt wisselen, of je zult de camera ter reparatie moeten aanbieden.
Dan kan ik niet verder beoordelen.