Wat is het beste en makkelijkste platform om foto's op de delen?

Sinds kort heb ik een goede camera en maak ik veel foto's van mensen. Ik wil deze foto's snel en makkelijk kunnen delen, zonder dat men een account of profiel moet aanmaken. Aangezien het grote bestanden zijn, is via email niet mogelijk. Welk platform raden jullie aan? Dropbox? Facebook? Wat is wijsheid..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
5.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je het zeker dat iedereen ervan gediend is ongevraagd op het internet te verschijnen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De mensen die ik fotografeer zijn natuurlijk wel op de hoogte van dit feit en ontvangen graag de foto's

Antwoorden (4)

Voor de meeste cloud base diensten zal diegene zelf ook een account moeten hebben
of aanmaken.
Dropbox is denk ik wel het handigste omdat het niet gekoppeld is aadn of een outlook of google mail adres.

Je kan zelf ook een NAS nemen waar je met de bijgeleverde software ook kleine shares kunt maken voor anderen.
Als fotograaf is het hebben van een NAS eigenlijk een noodzaak
dus kan je dat misschien combineren ?
8 jaar geleden
Een heel groot en eenvoudig foto-platform met gigantisch veel gratis opslagruimte is Flickr.

Je moet daar een account aanmaken (is gratis). Daarna kun je je foto's uploaden. Ze komen dan in volgorde van uploaden in je 'photostream' te staan.

Voor de overzichtelijkheid kun je daarna 'albums' maken. Elke foto van je photostream kun je in nul, één of meer albums zetten.

Als jij nu bepaalde foto's met iemand wilt delen, kun je die persoon een link sturen naar het betreffende album. Degene die dat album bekijkt kan dat doen zonder een account nodig te hebben en zonder te hoeven inloggen.

Cryofiel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Heb me zojuist aangemeld. Voordeel is dat anderen hier geen eigen account voor dienen aan te maken wat het delen makkelijker maakt. Top! Bedankt!
Cryofiel
8 jaar geleden
Nog een voordeel is dat er veel groepen (Groups) op Flickr zijn. De meeste zijn openbaar, wat wil zeggen dat je daar zelf lid van kunt worden. Sommige zijn alleen op uitnodiging. Er zijn groepen voor foto-beoordeling, je krijgt daar tips over hoe je je foto's kunt verbeteren. Er zijn ook groepen die kennis delen over het maken van portretfoto's of foto's van zonsondergangen of andere thema's.
Dropbox is een goede aanrader aangezien je daarin gedeelde mappen kunt maken waarvan je iedereen lid kunt maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar dan zullen de deelnemers wel eerst een account voor Dropbox aan moeten maken lijkt me.. Dat was juist wat ik wilde vermijden :)
Via WeTransfer natuurlijk!!