Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik bij het maken van een album bij elke foto te lezen krijg dat de fotoresolutie te laag is om een goede beeldkwaliteit te waarborgen?

Bij het online maken van een fotoalbum krijg ik steeds het bericht dat de foto een te lage resolutie heeft. Zowel bij mijn Samsung smartphone als bij mijn canon digitale camera. Mijn camera staat ingesteld op de hoogste resolutie. Het is erg frustrerend om telkens mijn albums te zien mislukken. Het lukt alleen om de foto heel klein te maken. Ik krijg dan een album met heel kleine fotootjes en dat is niet de bedoeling.

8 jaar geleden
in: Camera's
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plaats je niet per ongeluk de preview foto's oid? Wat is de resolutie van de foto's (niet de camera)?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die eis ligt helemaal niet zo hoog. Vaak maar een megapixel of 5. Bewerk je ze misschien achteraf nog? En exporteer je ze dan wel goed? Het kan zijn dat je een hele lage kwaliteit JPEG maakt.
zwembad
8 jaar geleden
Hoe krijg je dan een hogere kwaliteit JPEG?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Deze software van fotoalbum leveranciers staat erg "save" ingesteld. Zo dekken ze zich wat in, als er een foto met een te lage kwaliteit in het fotoalbum verschijnt. Toch kan je even kijken naar de fotokwaliteit om deze op 100% te bekijken. Zit er misschien veel ruis in? Dan staat je ISO van je digitale camera wellicht iets te hoog ingesteld. Met een hoge ISO kan je wel goede foto's maken in donkere omgevingen, maar zal de kwaliteit afnemen. Als je bij (zon)licht fotografeert, zet dan de ISO waarde zo laag mogelijk. In de handleiding van je camera zal vast staan hoe dit moet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding