Is er een 50mm f/1.8 lens met ingebouwde motor voor Nikon?

Hallo,

Ik ben een gelukkige bezitter van een Nikon D5100 met een vraag. Ik heb een paar maanden geleden een AF 50mm f/1.8 D lens aangeschaft. Nu vind ik deze moeilijk in gebruik aangezien ik elke keer handmatig scherp moet stellen. Nu las ik dat er ook camerabody’s zijn met een ingebouwde motor en waarbij je dus met zo’n lens niet zelf scherp hoeft te stellen.
Nu is mijn vraag of er toch een 50mm f/1.8 lens is met een ingebouwde motor zodat ik die alsnog op mijn body kan gebruiken? Zou bijvoorbeeld een G-lens wel werken op mijn body of een AF-S lens? Of heeft dat er niets mee te maken en is dat geen optie? Ik heb er al het een en ander over gelezen maar ik kom er niet uit, hulp is welkom!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Het beste antwoord

Ja, die is er.

Je moet idd een AF-S lens kopen. AF lensen werken niet op jouw camera (als in geen scherpstelling).

Toegevoegd na 1 minuut:
http://tweakers.net/pricewatch/282153/nikon-af-s-50mm-f-18g.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. Kijk bij Kamera Express