Wat is het best om te gebruiken, een opzetflitser van hetzelfde merk als je SLR camera of maakt dat niet uit???

ik heb een CANON EOS 450D, en ik twijfel om een canon flitser te aanschaffen of een Metz, maakt dat wat uit als je twee verschillende merken gebruikt?? waar zou ik op moeten letten voor een goede flitser

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.bcc.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/bcc-webshop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?webform-id=WFSimpleSearch&DefaultButton=findSimple&findSimple=GO&WFSimpleSearch_NameOrID=Flitser
de metz voor canon

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De canon flitser zal makkelijker met je camera communiceren, je zult minder zelf hoeven uit te plussen, want de gebruiksaanwijzingen zullen ook bij elkaar aansluiten. Beter nu een paar cent meer uitgeven aan een systeem gebonden flitser dan straks te zitten met een apparaat dat niet doet wat jij ervan verwacht.

Het.kan zijn dat.een.vreemd merk flitser niet alle functies van je camera ondersteunt. Ik heb een nikon camera met een sigma flitser. Helaas ondersteunt de flitser niet.alle camera functies en niet alle objectief functies. Toegevoegd na 2 minuten: Let dus op.let compatibiliteit. Overigens is Metz een prima merk.

Het kan wel degelijk uitmaken als je bepaalde functies wilt gebruiken die er niet opzitten. Wat me bij een eerste indruk opvalt: - Geen high speed sync - Alleen als slave te gebruiken - Zoombereik en richtgetal net iets beperkter - Wel wat lagere prijs dat de topmodellen van Canon - Bij handmatig niet zo veel instellingen, weinig trappen (vind ik de grootste beperking) Verder is en blijft het wel een Metz, prima en degelijke flitser dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100