Hoe kan ik ervoor zorgen dat de kwaliteit van mn filmpjes niet slechter worden bij het overzetten van camera naar pc?

Beste Allen,

Ik heb laats een filmpje opgenomen met mijn digitale camera.Ik heb deze filmpje op mijn PC gezet.Toen ik het filmpje opende zag ik dat de kwaliteit zeer slecht was,hoe kan ik ervoor zorgen dat de kwaliteit niet verminderd?

(Als ik de camera met behulp van de kabels rechtstreek aansluit op de tv dan heeft ie wel gewoon goede kwaliteit)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Als je het hebt over een digitale fotocamera, dan kun je de resolutie vaak instellen op de fotocamera. Laat anders even weten wat voor Merk en Type. Ook geeft een TV door het renderen van het filmpje binnen de tv vaak een wat betere kwaliteit.
Als je een digitale videocamera gebruikt kun je bij het 'binnenhalen' van video naar de pc (in diverse programmatuur die daarvoor beschikbaar is) de kwaliteit instellen. Afhankelijk van die kwaliteit zul je merken dat het bestand wat op de pc wordt opgeslagen groter wordt. Afhankelijk natuurlijk ook van de duur van het videomateriaal.
Als je Windows Moviemaker gebruikt kiest dit programma de kwaliteit afhankelijk van de bron die je aansluit. Probeer het daar eens mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wanneer je iemand kent welke een dvd recorder heeft kun je deze filmpjes afspelen en tegelijkertijd opnemen met de recorder. Er zal geen ook verlies in kwaliteit zijn . Tegelijkertijd kun je op de tv kijken waar je bent met opnemen. Ik heb op deze manier mijn vhs banden allemaal op dvd gezet.