Welke semi-professionele camcorder kan ik het best kopen?

Ik ga auditie doen voor de filmacademie, en de toelatingseisen zijn behoorlijk streng. Ik moet twee korte films maken, en daarvoor ben ik op zoek naar een echt goede filmcamera om die op te nemen. Het liefst niet te duur. Heeft er iemand suggesties/ervaringen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Ik denk dat het bij die auditie niet zo zeer gaat om de kwaliteit van jouw camera, maar om je artistieke kwaliteiten. En die kunnen ook al tot uitdrukking komen als je werkt met een simpel amateur cameraatje.

Toch een tip: als je met redelijk goede spullen wilt werken, neem dan eens contact op met een lokale Omroep. In elke gemeente is er wel een te vinden. Ze zijn altijd blij met vrijwilligers en kunnen een hoop technische tips geven. Als jij je enthousiast inzet voor zo'n club zal een camera + andere spullen lenen voor een privé projectje geen groot probleem zijn. Bovendien: de ervaring die je bij zo'n omroep op doet kun je zien als een extra bonus.