Wat is een goeie compact camera met een goed contrast?

Ik zou graag willen weten wat een goede maar betaalbare compact camera is waarbij het contrast goed geregeld is. Ik heb nu een oude HP R707 uit 2005, waarbij zowel bijvoorbeeld de grond als de lucht beiden worden weergeven in volle kleuren. Groen gras, blauwe lucht etc.
Maar deze camera loopt een beetje op zijn einde.

Ik heb al meerdere compact camera's gehad maar bij allen was het op de foto's C3f de grond, C3f de lucht die in volle kleur werd weergeven. Of het gras was groen en de lucht felwit (terwijl die eigenlijk blauw is), C3f de lucht is blauw en het gras bijna zwart. Dit effect kom ik bij veel foto's tegen.

Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel en mijn vraag een beetje zou kunnen beantwoorden! Alvast hartelijk dank!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Misschien moet eens denken aan een "systeem" camera. Dat is een kleine camera met de kwaliteiten van een reflex camera. Dat komt door de grotere sensor dan in een compact camera. Bovendien is het mogelijk om je lenzen te wisselen. Sony, Panasonic en Samsung hebben dezelfde sensoren als in een reflex. Nikon en Canon lopen hier nog in achter. Tip. Ga naar een echte fotospeciaalzaak, die hebben dezelfde prijzen als bij grote retailers (Mediamarkt, Saturn) maar met echte service.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tip en de suggesties!
Het aantal MP's of extreme scherpte is bij mij niet zo'n must,
het is puur het contrast wat goed moet zijn.
Ik zal eens een fotospeciaalzaak informatie vragen.