Hoe krijg ik de voorgrond scherp en achtergrond onscherp met de canon 350 D?

Ik heb een oude camera op de kop getikt (canon 350d) met erop een lens ef-s 18-55 mm. Nu wil ik graag foto's maken waarbij de persoon scherp is en de achtergrond onscherp. Maar ondanks dat ik mijn camera ingesteld heb op AV en het wieltje naar de laagste diafragma (3,5) gedraaid hebt blijft de achtergrond scherp. Ik ben nog totaal niet thuis in fotograveren dus graag jip en Janneke taal ;) Wie wil mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Moet met deze lens ook lukken hoor, twee dingen in de gaten houden:
Inderdaad het kleinste f-getal kiezen (3.5 dus) maar probeer ook om de afstand tussen je onderwerp en de achtergrond wat groter te houden.
Met een zoomobjectief in de sterkste zoomstand(55mm) , en de afstand tot je onderwerp zo groot mogelijk voor de compositie.(klinkt raar maar probeer het eens)
Met de onderstaande link kun je het een en ander berekenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mij lukt het, het best door in te zoemen op het onderwerp.