Waarom wordt alles wat groen hoort te zijn, roze op mijn ip camera?

ik heb een ip camera, alles wat in het "echt" groen is, zie ik als roze op de camera. bijvoorbeeld een grasveld, is roze. Waar ligt dit aan? er hoort een 5vDC 1500mA in te zitten, maar ik heb er een 1A 5vDC in gedaan. omdat de geleverde adapter UK netwerk is.

Toegevoegd na 12 uur:
op de foto zie je alle opties die ik heb om instellingen te maken

Toegevoegd na 12 uur:
De jaloezie bij het raam in de kamer is wel gewoon groen, ( dat hoort hij ook te zijn) alleen mijn blouse (hoort groen te zijn) en de deurmat (hoort blauw te zijn) zijn paars

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
6.8K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je witbalans niet goed staat.
Heb je ergens een instelling waar je dit kan instellen?
Zonlicht, bewolkt, schaduw, gloeilamp licht, etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk even bij menu Color naar "hue". Hiermee stel je de kleurfase in. Heeft het eerder wel goed gewerkt, dan denk dat die instelling ontregeld is.
Verder kijk je even of er in het Picture of Setting menu een NTSC of PAL instelling is. Die staat misschien op NTSC, zet deze eens op PAL. Werkt ook dat niet laat dan even merk en typenummer weten, dan kunnen we dat nazoeken.
Als laatste kan ook je CCD chip defect zijn geraakt, dan valt er ook een kleur weg, bij jouw camera dan waarschijnlijk groen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Olivier, dit doet zich voor als Chinese brol. Herkenbaar aan foute teksten (hight > high), en niets over terug te vinden op internet. Heeft het ooit wel goed gewerkt? Ik ben bang dat dit een afgekeurd model is en door iemand goedkoop ingekocht en doorgezet.
Als je er niet teveel voor hebt betaald, dan geen moeite meer in stoppen. Ook over de QSerial software valt niets te vinden. Laat je nog even merk en type van de IP-camera weten?