Welke spiegelreflex camera kan een beginner het best nemen?

Het gaat dus om een beginnende hobby fotograaf. Het moet een camera zijn die relatief goedkoper is dan de meeste spiegelreflexen en het moet wel van goede kwaliteit zijn natuurlijk. Denk maar aan een Canon of Nikon van rond de 500 euro. Maar er zijn zoveel camera's, welke is nou toch het beste?

Een vraag voor de kenners dus!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (6)

Kijk eens naar de EOS 500D of 550D. Geweldige camera's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een olympus E450.
Een Dsrl instapmodel van rond de 400 euro.
Voordeel is zijn kleine formaat ten opzichte van de grote merken.
Dus je loopt niet met zo'n grote bak in de rondte.
Ander grote plus is dat olympus de digitale camera opnieuw ontwikkeld heeft.
Dus weer bij nul starten en een camera ontwerpen met een digitale standaard.
Dit is het four thirds systeem geworden.

Nikon en cannon hebben de oude camera's gedigitaliseerd.
Enigste voordeel is dat de oude lenzen daarop gezet kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vorig jaar een nikon D5000 gekocht, werkt geweldig + veel extra functies als filmen, live view, beeldscherm draaibaar, en prettig is dat alle lenzen, ook van analoge nikons passen! Nikon D5000 dus geweldig instapmodel! Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zoekt de instapmodellen van Nikon of Canon. Kijk of je een deal kunt krijgen met zoveel mogelijk extra's. Bijvoorbeeld een kitlens van 18-100mm. Daar heb je al beginner meer als de lens die meestal wordt bijgeleverd.

Er is geen kenner nodig. De goedkoopste SLR van deze twee merken voldoen prima voor je.

Het is niet de camera die goede beelden maakt, maar de fotograaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in dat geval zou ik je adviseren: neem een Nikon D3100 met een 18-105 Nikkor objectief. Kun je bijna alles mee. Wil je in de toekomst meer, kun je met Nikon alle kanten op. De 18-105 lens past ook op de (semi) pro camera's, en de pro lenzen passen op de 3100. Ga je later voor een meer professionele camera, kun je daarop bijna alle ooit gemaakte Nikkor objectieven op gebruiken, heerlijk universeel, en daar komt nog bij, dat die 3100 "out of the box" al fantastische foto's kan maken, als je op het juiste moment op de knop drukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf sinds een half jaar de D7000, na vier jaar met een D80 gewerkt te hebben, daarvoor jaren met analoge Nikons gewerkt, gewoon geweldig goed spul, met veel mogelijkheden.
Ik sluit me volledig aan bij het advies over de nikon d3100
In alle reviews die op internet en in de gedrukte pers verschijnen(waaronder ook gebruikers reviews)is iedereen er zeer positief over.

Ik heb wel nog een andere tip:
Wat je ook koopt beperk je tot nikon en canon.
Deze twee merken zijn niet voor niets marktleiders op de dslr markt.
De andere merken lopen met alle respect toch een beetje achter de feiten aan.

Met de nikon d3100 haal je een dijk van een camera in huis die zeer geschikt is voor de beginner en ook voor de gevorderde. Je kunt er dus nog jaren mee vooruit.

Je hebt al een d3100 incl. kitlens voor rond de €470

Succes ermee en laat nog even weten wat er uit gekomen is.