İk heb een Nikon D3100 met 18-105mm lens. İs het verstandig om 18-55 lens te kopen ?

Mij is verteld dat je met een lens van 18-55mm binnenshuis betere foto's kan maken. Heb echt wat aan de 18-55mm ?? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.3K

Het beste antwoord

Ligt eraan, als je een 18-55 f2,8 koopt zie je echt verbetering en verschil, maar koop je de kitlens, dus iets van F3,5-5,6 win je niks qua lichtsterkte, en in theorie een heel klein beetje op beeldkwaliteit, maar dat zul je niet snel merken. Dus mijn advies koop hem niet tenzij hij beduidend lichtsterker is!
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info, helder.

Andere antwoorden (3)

Ik zou voor een vaste brandpuntsafstand (fixed focus) gaan zoals in de bron. De kwaliteit is erg goed, de lens is klein en niet duur, zoals bij een vast brandpunt telelens. De kwaliteit van je foto's is zo ongeveer de beste die je kunt bereiken, het enige wat je inlevert is de mogelijkheid in en uit te zoomen. Vaak kun je dat nog oplossen door te croppen of een panorama te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals Ulope zegt, als het een 2.8 is wel anders is het volkomen zinloos, de 18-105 doet precies hetzelfde als de 18-55. Een vast brandpunt lens zoals de 1.8 35 van Nikon zal wel helpen, is heel scherp en laat meer dan twee keer zoveel licht door, waardoor je betere foto's zou kunnen maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua brandpuntbereik is de aanschaf zinloos. De lens nu in jouw bezit omvat het bereik wat je nu al hebt. Of lichtsterker een must is kan ik pas beantwoorden als ik zou weten waar en hoeveel je fotografeert. Lichtsterker is natuurlijk comfortabel maar duurder en niet altijd nodig.