Welke lenzen raden jullie aan voor een Sony SLT-A58?

Ik heb nu ruim een half jaar mijn Sony Camera (Alpha SLT-A58). Ik ben er echt enorm blij mee! Nu heb ik enige tijd een objectief van mijn oom mogen lenen (70-200). Ik vond het echt enorm fijn om met deze lens foto's te schieten, alleen is dit al een "oude" lens, hij is van Minolta en dit merk verkoopt geen lenzen meer.

Heeft iemand tips voor mij voor goede (betaalbare) lenzen? Welke merken adviseren jullie, welke passen allemaal op mijn Sony camera?

Ik heb zelf wel al een beetje gegoogled, maar ik heb helemaal geen merkenkennis op dit gebied, dus ik weet niet zo goed welke merken aan te raden zijn en welke juist niet. Ik heb ook geen idee welke lenzen allemaal gebruikt kunnen worden op mijn type camera. Ik zou graag een lens willen waarbij het Diafragma laag ingesteld kan worden (minimaal 2.8 of lager).

Thanks!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat versta je onder betaalbaar? Als je lenzen kiest met een diafragma van 2.8 of lager moet je wel diep in de buidel tasten zeker waar het telelenzen betreft.
http://www.fotokonijnenberg.nl/objectieven/tele?diafragma-categorie=F1.8+-+F2.7%7CF2.8+-+F3.9&suitable_for=Sony+Spiegelreflex+%28A%29

Het beste antwoord

Dat zal wel moeilijk worden. Wil je echt een lichtsterke zoomlens in die brandpunt afstand dan moet je op iets boven de 1000 euro rekenen. Kijk naar Tamron of Sigma of bij Sony zelf.
Ik zou dus kijken naar een iets minder lichtsterk lensje en misschien wel tweede hands. Scheelt ook enorm in gewicht.
Er is minder aanbod bij Sony of met Sony vatting. (meer markt voor canon en nikon)
Je hebt het over een oude geleende lens maar die hoeft overigens helemaal niet minder te zijn dan nieuwere types. Vaak is het wel uitproberen maar vele oude lenzen kunnen nog prima meedoen. Minolta heeft prachtige lenzen gemaakt in het verleden.
Succes met zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje voor je antwoord hier heb ik veel aan, nu weet ik in ieder geval op wat voor merken ik zou kunnen Googelen! Die oudere lens die ik mocht lenen is inderdaad nog prima in gebruik qua kwaliteit. Het lukt erg gemakkelijk om hier hele mooie foto's mee te maken. Maar omdat hij helemaal van metaal is (ipv plastic) is hij erg zwaar en maakt hij ook erg veel geluid bij bijvoorbeeld het maken van een video. Misschien dat ik inderdaad een keer kan kijken voor tweede hands lenzen en voor een iets mindere lichtsterkte, om zo kosten te besparen. Heel erg bedankt in ieder geval!