Waarom zijn mijn foto's van mijn nieuwe Sony DSC-H200, 20.1 MP slechter en kleiner dan die van m'n oude 14 MP Samsungetje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Megapixels zeggen lang niet alles! Er zijn veel meer factoren bij fotografie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja okee, snap ik maar ben ik dan gewoon besodemieterd?
Castle
9 jaar geleden
Slechter en Kleiner? Staan je instellingen wel goed. Heb je het niet staan op fotoniveau voor E-mail?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, voor A4+, de teller geeft ook het minst aantal foto's te maken aan.
paulus811
9 jaar geleden
Mogelijk is de sensor van de Sony kleiner en dan krijg je kleinere foto's. Als je het type van dat ' Samsungetje' geeft kan iemand het checken of dat de oorzaak is.
paulus811
9 jaar geleden
Als ik die camera bekijk, moet deze prima foto's kunnen maken. Ik vermoed inderdaad dat het aan de instellingen ligt. Als je de boel op ' manual' zet zonder het te weten worden je foto's niet heel fraai bijvoorbeeld.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat er iets fout is gegaan bij het instellen van je camera. (zoals al gezegd)
Daarnaast is het zo, dat hoe meer pixels je hebt, hoe preciser je moet werken.
Meer pixels wil namelijk zeggen meer details, en die details moeten dan bijvoorbeeld wel door de lens kunnen worden weergegeven, en stil blijven staan tijdens de belichting (sluitertijd).
Dat je bestanden kleiner zijn, zal aan de (instelbare?) jpg compressie liggen. Als die compressie te sterk is, houdt je ook geen mooi beeld over, dus kijk eens in je manual of je de compressie voor JPG kunt instellen, en zo ja, neem dan de kleinst mogelijke compressie waarde. SUCCES!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien heb je bij instelling iets verandert waardoor je bij jouw Sony hebt ingesteld dat hij maar foto's maakt met een kwaliteit van 5 mp waardoor je meer geheugen overhoudt.