Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn sommige mensen fotogeniek en kan de ander er nooit leuk opstaan?

En dan bedoel ik niet de mensen die altijd zeggen dat ze er niet leuk op staan, niet op eigen meningen gebaseerd dus.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Camera's
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Fotogeniek zijn heeft vooral te maken met het gemak waarmee je plaatsneemt voor de camera en het daarbij ontspannen kunnen blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is een combinatie van uitstraling en zelfverzekerdheid. Niet om uiterlijk. Je kunt nog zo mooi zijn, maar als je niet zelfverzekerd bent en niet volluit 'echt' kan lachen, ben je niet fotogeniek. Het ligt ook deels in de genen. Je moet dus eigenlijk ook beetje kunnen acteren wil je fotogeniek kunnen zijn. Ben jij bv. mollig, kun je evengoed nét zo mooi zijn als een superslank model als jij zelfverzekerd bent en een goede uitstraling hebt. Maar als je daar al allemaal aan gewerkt hebt en je bent het nog niet, heb je gewoon pech. Net als sommige talenten, is niet iedereen geschikt voor de camara te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goed gezegd. die graten pakhuizen moeten we niet meer hebben. Geef mij maar een model met mooie vrouwelijke vormen. niet zo'n androgeen gevalletje
Vooringenomen spectators wellicht die met een onzalig verknoopt schoonheidsideaal rekenen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mensen al van zichzelf vinden dat ze niet fotogeniek zijn vinden ze het vaak ook niet prettig om op de foto te worden gezet. Mocht je dat toch doen dan stralen ze 'ontevredenheid' ook uit en vindt je dat terug in de hele lichaamshouding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voornamelijk de verhoudingen van je gezicht en je standpunt/houding ten opzichte van de camera. Je kunt mooie mensen ook echt lelijk fotograferen, kijk maar eens naar foto's van beroemdheden zonder make-up op straat. Van de zijkant zijn ze vaak foeilelijk, maar dat is dus niet zo belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dat een samenspel is van het model en de fotograaf. Soms als er een klik is, zelfverzekerdheid , lol , vertrouwen dan kan er magie ontstaan. En knalt het model van de foto. Ook de modellen die niet over de 'klassieke' schoonheid beschikken. schoonheid is namelijk niet te vangen in maatje 0 of een rimpelloos hoofd. Vaak is een model waar iets niet 'vlekkeloos' aan is 10 x mooier. Daarentegen een model met klassieke schoonheid kan best als een zwerver op een foto staan als de juiste klik of motivatie er niet is. Daar kan dan zelfs de beste fotograaf niets meer aan veranderen. zo ik heb gezegd ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn mensen die zich nix aantrekken van de aanwezigheid van een camera. Die tonen naturel.
Er zijn mensen die erg in de gaten hebben dat er een camera aanwezig is. Die komen met scheve blikken op de foto, tong uit de mond, beetje giechelend, en overdreven poserend.
En daartussen zitten alle smaken en soorten.
Fotografen zoeken altijd naturel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb eens gehoord van een (mode)fotograaf dat het iets te maken heeft met je beenderenstructuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding