Mijn mac kan een SD kaart van mijn camera niet lezen, hoe verhelp ik dat?

Ik heb een action camera s6 geloof ik. Ik heb de kaart via mijn macbook en chromebook aangesloten maar beide laptops geven aan de kaart niet te kunnen lezen. Voorheen kon ik mijn camera aansluiten aan een laptop en de kwam de optie om beelden te bekijken automatisch op mijn camera te staan,
maar dit gebeurt helaas niet meer. Kan iemand mij helpen? Av bedankt :)

10 maanden geleden
in: Camera's
1.6K
SimonV
10 maanden geleden
Kaartje stuk?
jaden
10 maanden geleden
Nee dat niet, ik kan wel gwn de beelden bekijken op mijn camera. Ik heb het idee dat de kaart eerst geformatteerd had moeten worden voor dat ik hem gebruikte.. Kan dat?
TurfGraver
10 maanden geleden
SD kaart rechtstreeks in laptop geprobeerd?
jaden
10 maanden geleden
Ja, dan staat er ook dat die niet gelezen kan worden..
SingingCoyote13
10 maanden geleden
volgens eigen ervaring met dergelijke media; heb je het kaartje al in een windows pc gestoken en gewacht totdat windows komt met een hersteloptie voor het kaartje. soms dan worden die (usb media ook) verkeerd afgesloten en moet het bestandssysteem worden hersteld, en windows heeft die feature ook voor usb sticks/micro/sd cards ingebouwd. meestal als er echt wat mee is dan vind windows het en biedt het herstellen aan. heb hetzelfde vrij vaak met een linux pc en een windows pc waartussen ik bestanden via usb media wissel. linux schijnt niet altijd correct af te sluiten, en waar linux dan de schijf nog wel kan lezen, windows niet, en windows vraagt dan om het ding te herstellen.
Inekez1
10 maanden geleden
Zorg dat de software van de camera is bijgewerkt op je computer. Probeer dan nog eens. Als het niet werkt met het kaartje rechtstreeks aan de laptop, dan de hele camera aansluiten aan de laptop.
Inekez1
10 maanden geleden
Oh, en check even of het beveiligings schuifje op je sd-kaartje niet per ongeluk is verschoven naar de lock-stand.
LeonardN
10 maanden geleden
Je hebt geen software van een camera nodig om een SD-kaart te kunnen lezen. Ik heb nog nooit software van een camera op een PC geïnstalleerd.
De lock-stand is een beperking op schrijven, niet op lezen. Als een SD-kaart niet gelezen wordt ligt het wellicht
-aan de wijze waarop deze is geformatteerd.
Denk aan een NTFS(windows) geformatteerde kaart.
-aan de lezer of de kabel (kapot)
-aan de kaart (kapot)
Aangezien de laptop aangeeft dat de kaart niet gelezen kan worden doet de kabel+lezer het wel, maar is de kaart in een staar van onleesbaarheid voor het apparaat waarop je hem aansluit. (ik gok dus formattering) "Ik heb het idee dat de kaart eerst geformatteerd had moeten worden voor dat ik hem gebruikte.. Kan dat?"
Je kaartje is geformatteerd anders had de camera hem ook niet kunnen beschrijven. De vraag is HOE is hij geformatteerd en waar?
In de camera?
Op je MacBook/Chrombook?
Ergens anders?
Hansypansy
10 maanden geleden
Dit is afhankelijk van formaat van de SD kaart. Sommige formaten worden niet gelezen door macbook
jaden
10 maanden geleden
Beste allemaal, bedankt voor jullie reactie! Ik heb de sd kaart in een samsung toestel geplaatst en heb de bestanden naar mezelf doorgestuurd!

Geef als eerste antwoord