Waar zitten de grote verschillen tussen een instapcamera en een semi-professionele camera's bij Canon?

Bijvoorbeeld: wat zijn de grote verschillen tussen de 550D en 60D?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt eens zoeken op youtube met de termen 60D 550D. Hier is 1 resultaat ervan:
https://www.youtube.com/watch?v=ET0idevzGRE

Het beste antwoord

Bij Canon geldt: hoe korter de naam van de camera, hoe professioneler.

60D is in vergelijking met de 550D dus professioneler.
Dit zit hem vaak in dat semi-professionele camera's eigenschappen bezitten
die net iets beter zijn.

Denk aan de ruisreductie (ISO-waarde waarbij ruis op het beeld ontstaat is bij semi-prof camera's iets hoger) en er zitten minder 'programma's' op een instapmodel (voorkeuzes als portret, kinderen, macro, etc) je zult met een semi-professionele camera meer zelf in moeten stellen op het gebied van sluitertijd, ISO-waarde en diafragma.

Per definitie zou ik zeggen, er is weinig verschil, al moet je bij semi-professionele camera's wel de trucjes wat beter onder de knie hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik keek bij cameraNU.nl en daar kun je de twee vergelijken. Veel zaken blijken dan overeen te komen.
Heb je verstand van fotograferen dan is een semi-professionele camera passend. Ben je beginnend dan kun je vaak beter één kopen met meer zaken voorgeprogrammeerd.

Naast de zichtbare verschillen zijn ook de gebruikte materialen vaak verschillend, voor de (semi)-professionele vaak beter.