Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Batterij van nikon d3000 laad niet op, het lampje van de lader gaat ook niet branden, is de lader stuk of de batterij?

Heb de camera tweedehands gekocht en werkt prima, alleen gaat er geen enkel lampje branden als ik de lader in de stekker steek en de batterij erin doe, zou de lader zelf stuk zijn dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als er geen lampje brandt op de lader dan moet je er van uit gaan dat die kapot is. Zit het netsnoer vast aan de lader of kun je die uit de lader trekken? Is dat het geval dan kun je meten of het netsnoer ok is. Of evt. een ander netsnoer proberen. Dan kun je nog kijken of de lader te openen is. Controleer of er een zending inzit en check deze. Als alhetvoorgaande niets opleverd ben je toe aan een nieuwe. Je kunt het ook eenvoudiger oplossen: ga naar een fotohandel en vraag of zij de handel kunnen checken. Indien, zoals ik begrijp, het toestel 2e hands is, lijkt mij de aanschaf van een nieuwe accu, zo wie zo, niet verkeerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zending is zekering
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat de lader kapot is.
Ik had dit probleem ook bij mijn computer.
Ik heb de lader vervangen en hij is weer goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De lader. Heb zelf ook alles van Nikon en dit klinkt me te bekend in de oren ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding