Hoe kan ik fotoos van mijn digitale camera op 2verscillende plaatsen op mijn computer zetten?

Wij hebben nog een derde computer waar alle fotoos op bewaard worden.
Maar ik weet niet meer hoe je het doet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Kopieer de bestanden (de bestanden selecteren, rechtermuisknop, kopiëren) en ga naar de map waar je ze nogmaals wil hebben, dit kan ook een USB-stick of lege CDROM zijn zodat je ze op een andere computer kan zetten. Klik in deze map op de rechtermuisknop en kies plakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt nog een derde computer? Dus wil je de foto's op twee aparte computers zetten of wil je ze twee keer op dezelfde computer bewaren? Dat lijkt me namelijk vrij nutteloos.

Ik neem aan dat je de camera op je PC aansluit via USB, of dat je de SD kaart in je computer steekt. In dat geval ga je naar Mijn Computer. Aan de linkerkant van dat scherm zou je camera/SDkaart moeten staan, in hetzelfde rijtje als je (C:) schijf. Klik op de naam van je SD kaart of camera. (Soms moet je nog even door een paar mapjes heen om bij je foto's te komen) Selecteer nu de foto's die je wilt kopieren.

Je kunt Ctrl+A gebruiken om ALLES in het huidige mapje te selecteren.
Je kunt me Ctrl+linkermuisknop aparte foto's selecteren.
Met Shift+linkermuisknop kun je alles tussen 2 foto's selecteren. (Dus klik op een foto, houd shift ingedrukt, en klik op een foto die een stukje verder staat. Alles ertussenin zal geselecteerd worden)
Druk dan op Ctrl+C om alles wat je geselecteerd hebt te kopieren. Ga nu naar de locatie waar je je foto's wilt opslaan, en druk op Ctrl+V om ze te plakken. De foto's staan nu zowel op je camera als op je computer.
Als je ze niet meer op je camera wilt hebben om wat ruimte te besparen, kun je in plaats van Ctrl+C ook Ctrl+X gebruiken om ze weg te knippen, en ze vervolgens op je computer te plakken met Ctrl+V.

Toegevoegd na 1 minuut:
met*