Hoe krijg je deze lichtjes (zie foto) op een foto? (fotografie effecten)

Ik heb een Nikon D3100 en ik ben benieuwd hoe je dit effect krijgt met de lichtjes (zie foto). Ik ben benieuwd naar meer simpele effecten. Heeft iemand idee of er een site is met deze effecten. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
dit ziet er gewoon uit als photoshop

Antwoorden (2)

In deze foto zijn de lichte en donkere rondjes er waarschijnlijk later met een tekenprogramma ingezet. Lichter of donkerder maken. Verzadiging omhoog of omlaag. Door de grootte in te stellen en dan op verschillende manieren te variëren kun je later dergelijke effecten toevoegen.

Dus maak een goede foto en leer omgaan met Adobe Photoshop (elements) of met Paint Shop Pro. Of een ander programma natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die lichtjes word ook wel bokeh genoemd. Ik ken het van analoge fotografie, deze tutorial geeft een goed beeld hoe je dat voor elkaar kan krijgen: http://www.lomography.nl/magazine/tipster/2013/03/20/dubbels-met-een-bokeh-hart

Waarschijnlijk kan je dit effect ook krijgen met een digitale camera, soms krijg je van die lichtpuntjes als je bijvoorbeeld tegen de zon in fotografeert.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.photoble.com/photography-tips-tricks/how-to-7-quick-tips-to-create-bokeh-with-digital-camera

Een Engelse tutorial met 7 tips om bokeh in je foto te krijgen:
http://www.photoble.com/photography-tips-tricks/how-to-7-quick-tips-to-create-bokeh-with-digital-camera