Kan ik met mijn Nikon d3100 de foto's veiligstellen op een usb disk, via de USB poort ?

In mijn nieuwe Nikon d3100 zit o.a. een USB poortje.
Ik vaag me af of ik daar een losse USB drive aan kan hangen en dan de foto's van de SD kaart backuppen ?

Ik kan het nog niet testen want ik heb geen usb drive kabel die eindigt in micro USB. Maar als het kan, dan ga ik die kopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt dat je camera de foto's twee keer opslaat? Zowel op de SD als op de USB?

Antwoorden (3)

Nee, dat kan niet. Hoe zou je camera moeten weten dat hij moet gaan kopieren? Daarnaast zal de camera de drive niet herkennen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Maar er zijn wel USB drives die een kaartlezer hebben ingebouwd en waar een schermpje op zit om de inhoud van de kaart te kopieren.
Maar dat is zo ouderwets. Je kunt dan gemakkelijker een tablet nemen met usb aansluiting en kaartlezer die je als tussenstation laat functioneren. Dan kan je ook meteen de foto's bekijken en bewerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat lukt niet, Wel kun je natuurlijk een back-up maken als je de camera via een USB kabeltje aansluit op een pc, laptop of op enkele tablets (ASUS Transformer, HP).
Er bestaan/bestonden ook z.n. Image-tanks, een soort hardeschijf met kaartlezer en scherm, maar of die nog worden geleverd weet ik niet.
Het is trouwens wel verstandig om zo snel mogelijk na het maken van (zeker belangrijke) fotos een back.up te maken.