Zijn verouderde objectieven ook op een Nikon D7000 te gebruiken? (zie toelichting)

Ik heb een Nikon D7000 met 18-105 zoom objectief gekocht, als opvolger van mijn Nikon D70. Bij die D70 heb ik 2 objectieven, die ik ook wil gebruiken op de D7000. Echter, als ik er zo'n verouderd objectief op vastklik, werkt de automatische scherpstelling niet. Op de D70 werkt het wel. Kunnen verouderde objectieven niet werken met een D7000?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Al jou objectieven horen op de D7000 te werken. Ik heb er zelf van mijn F50/F601 en F801s die allemaal prima werken op mijn D7000, zelfs te gebruiken met de daarop zittende diafragmaring.
Kijk eens of de AF/MF handel naast de objectief mond op de camera wel op AF .
En je objectieven hebben soms ook een AF/MF schakelaartje, moet uiteraard ook op AF staan. De D7000 kan zowel objectieven met als zonder eigen motortje besturen.
Kijk ook even in het menu, bij het hoofdstukje AF, daar zijn nog de nodige (onnodige ook) instellingen te doen, misschien staat daar iets fout.
De D7000 is een apparaat met ongelofelijk veeel mogelijkheden, en v raagt echt wel een flinke gewenningsperiode.
Maar jouw objectieven van de D70 MOETEN werken op jou D7000.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nadat ik het objectief van en daarna weer op de D7000 klikte zag ik dat inderdaad de A/M schakelaar op het objectief iets naar de M stond. Deze iets meer verschoven naar de A en... het werkt. Stom van mij, ik had even verder moeten kijken. Dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

De contacten die de verbinding tussen de body en de lens maken zitten op een andere plek of maken op de een of andere manier geen contact. Uiteraard werkt de lens manueel wel. Dus handmatig scherpstellen. Controleer of het diafragma wel automatisch werkt. Persoonlijk zou ik met deze vragen bij nikon zelf te rade gaan
http://www.nikon.nl/nl_NL/service_support/service_support_main.page