de lens van mij camera gaat niet meer open wat moet ik doen?

Ik heb een Nikon Coolpix s3100 wilt niet meer open als ik hem aan doe dan gaat hij tikken en een beetje open als ik hem dan weer uit zet dan gaat hij weer tikken en moet je met de hand drukken om hem dicht te krijgen. In de zomer ga ik naar evenementen waar het nogal stoffig is en gebruik hem dan, daar is dit probleem opgetreden alleen deed hij dan tikken en ging hij wel helemaal open, opgegeven moment deed hij het weer, maarja meestal als apparaten het weer vanzelf gaan doen gaat het later toch weer stuk. dus bij mij ook dit geval. hij gaat maar zo'n 0.5 tot 1.0 cm open ik heb al geprobeerd met een kleine set schroevendraaiers hem open te krijgen maar daar zijn de schroefjes nog te klein voor. Ik heb ook geprobeerd om hem met zo'n spuitbus waar lucht uit komt op te blazen als hij wel een keer helemaal op ging maar nog doet hij het niet. Ik heb hem al een jaar en op het doosje staat 2 jaar garantie, maar ik heb het bonnetje niet meer. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
3.2K

Antwoorden (2)

Garantie zal zoiezo lastig worden aangezien het door je zelf komt!
Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt ,door te tikken en de lens vaak open en dicht te laten gaan
Kan het toch nog lukken!
Anders zal je toch opzoek moeten naar gereedschap wat wel past!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je destijds met je PINpas betaald hebt, dan is de transactiebon of het bankafschrift ook een betaalbewijs. Dit afschrift zou je even terug moeten zoeken middels telebankieren.