Lens fototoestel wil niet meer naar binnen, wat doen?

Ik heb mijn fototoestel zojuist perongeluk laten vallen terwijl de lens naar buiten was. Toen ik hem uit wou zetten, ging de lens niet meer helemaal naar binnen. Zoals op die foto te zien is, zit hij nu half (en scheef?) naar binnen, wat moet/kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
2.3K

Antwoorden (2)

niets doen, mar naar een fotozaak gaan die kunnen zien of hij te repareren is. Als je zelf gaat knutselen maak je het misschien erger
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan ik dan niet goedkoper een nieuw fototoestel kopen? Deze kostte geloof ik 120, denk niet dat een reparatie veel goedkoper zal zijn haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat je beter een andere kunt kopen. Maar even laten zien in een zaak kost niks.
anneliez
11 jaar geleden
altijd eerst naar de kosten vragen, eventueel nog een 2de winkel bezoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor de tips!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb in zo'n situatie gewoon alle schroefjes los gedraaid en gekeken hoe het toestel in elkaar zit en of ik het zo kon oplossen. Daarna alles er weer in elkaar. MISLUKT. Maar wel leuke ervaring met toch al kapot toestel.
In jouw situatie eerst lens proberen te draaien en dan duwen????
Succes.
Dat heb ik ook gedaan, maar mijn lens was niet gedraaid. Het probleem was ook dat hij niet meer terug ging. Ik heb er toen [met risico en veel spanning!] zachtjes erop geslagen en een beetje tegen geduwd, en toen ging hij dicht. Misschien kun je hem terugdraaien, maar omdat dit misschien wel schade kan brengen, zou ik toch naar een professionele zaak gaan. =)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lens is zo gedraaid doordat hij halverwege het teruggaan zegmaar gestopt is hahah. Deed hij het nog wel nadat je hem had terug geduwd? kan ik dan altijd nog doen als de reparatiekosten te hoog zijn :p