hoe verloopt de nummering van de canonserie, bijv. wat wil 500d zeggen? Is 500d beter dan 1100d bijv?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Ja, hoe lager het nummer hoe professioneler de camera. De beste hebben als aanduiding 1, dan komt 5, 6, 7, dan 60, dan de honderdtallen dan de duizendtallen (de instapmodellen).

Toegevoegd na 2 minuten:
Of zo'n duurdere professionele camera ook beter is hangt van het doel af. De duurdere camera's zijn groter, opvallender en hebben minder "hulpstanden" voor beginners. Voor een stedentrip in New York zou ik liever een kleine onopvallende camera bij me hebben dan een grote professionele.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, plus is het niet de camera die een mooie foto schiet, maar de fotograaf. :)