Mijn Mobiele Camera heeft een roze en soms gele vlek in beeld hoe komt dat?

Ik heb een sony Xperia U en er zit een gele en soms roze vlek in me camera. Hangt ervan af waarop ik richt etc.

Is hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb me lens al schoongemaakt maar zal snel even een voorbeeld foto laten zien!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rayboy11, als niemand op je vraag heeft gereageerd, zal niemand een bericht krijgen als jij op je eigen vraag reageert.
Maar breidt je je vraag uit, krijgen alle antwoordgevers een bericht over je uitbreiding. Dan moet je wel een tekst uitbreiding doen. Van alleen deze foto had ik geen bericht gehad, wel van jou reactie op mijn antwoord. Even wat informatie over goeievraag.

Het beste antwoord

Als je een voorbeeld foto plaatst, kunnen we precies zien wat er aan de hand is.
Voorlopig denk ik dat het vettigheid is, icm richting een lichtbron of naar de zon toe fotograferen.

Oplossing, lens schoonhouden en als je toch perse in de zon moet fotograferen, dan je hand boven de lens om de zon uit de lens te houden.

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik zie de foto die erbij is geplaatst. Dit lijkt op een camera fout.
Op internet kan ik hier diverse zaken over vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1721224

Op deze hebben ze het over een beschermfolie over de lens die er wellicht nog op zit.
http://communities-origin.sonyericsson.com/thread/39353?start=0&tstart=0

Hier nog meer google resultaten:
https://www.google.com/search?num=40&hl=nl&newwindow=1&safe=off&q=sony+Xperia+U+purple+spot&oq=sony+Xperia+U+purple+spot&gs_l=serp.3..0.261262.262599.0.262844.7.7.0.0.0.0.176.689.5j2.7.0...0.0...1c.1.aphPpdDKznY
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er een foto op gezet. Deze foto is gewoon binnen gemaakt en heeft dus niks te maken met de zon of licht of wat dan ook. Lens heb ik schoongemaakt en instellingen veranderd. Maar dit kwam ineens van de één op de andere foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top bedankt, ik heb de mobiel online besteld maar hij is van T-mobile. Dus ik ga vandaag gewoon even langs een T=mobile store. Iedereen bedankt !

Andere antwoorden (3)

het zijn denk vinger afdrukken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan met een brillendoekje, of een vochtige tissue de cameralens schoonmaken. Daarmee verwijder je gele vlekken. Bij roze vlekken helpt het om je camera op een andere manier vast te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat soort vlekken krijg je wanneer je tegen de zon in fotografeert. En meestal zie je dat gelijk al op je toestel zelf met een streep die door je beeld loopt. Beter is om de zon altijd achter je te houden of fotograferen wanneer de zon minder fel is, ondergaande of opkomende zon. Anders proberen af te schermen met je hand of een andere instelling uit proberen. Instellen op felle zon bv. Wat ik doe bij foto's die ik persé goed wil hebben is verschillende instellingen uit proberen en later de beste er uit halen. Das het voordeel van digitaal. Kost je geen cent extra, dus lekker veel klikken en uit proberen, dan zit er altijd wel iets tussen wat bruikbaar is. Vaak geven de instellingen waar je niet direct van verwacht dat ze de juiste zijn voor die foto toch uiteindelijk het beste resultaat. Het is nl moeilijk te zeggen welke instelling de beste is voor dat moment. Lichtval is op elk moment van de dag weer anders dus verschillende instellingen uitproberen voor 1 foto, dan is de kans ht grootst dat er iets uit komt wat goed is en de rest verwijder je gewoon. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! maar het heeft echt niks met de zon of wat dan ook te maken. Ik heb altijd een vlek. - met of zonder zon
- met of zonder licht
- met of zonder flits
- met of zonder instellingen te veranderen
- binnen of buiten gewoon ALTIJD, en ik heb me lens al schoongemaakt. Dus ik denk dat hij gewoon kapot is..?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat zou heel goed kunnen als je het bij elke foto onder alle omstandigheden hebt.