Wat is het probleem met mijn Nikon D40?

Ik heb al een tijdje een Nikon D40, nooit problemen mee gehad. Nu heb ik hem al een tijdje niet gebruikt (batterij zat er nog wel in), maar vandaag wilde ik hem weer eens gebruiken en hij deed niets meer.

Hij gaat niet meer aan met een opgeladen batterij, hij geeft geen lampjes als hij aan de computer hangt, niets. Ik heb geprobeerd de contactpunten schoon te maken, maar dat mocht niet baten.

Zijn er nog andere dingen die ik nog kan proberen om de camera weer werkend te krijgen, naast naar de winkel gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk toch dat er iets aan de hand is wat NIET batterij gerelateerd is, misschien een slecht contact bij de aan/uit schakelaar, toch maar even naar de winkel.......

Antwoorden (1)

Hoe weet je of de batterij geladen is?
Als je de accu in de camera laat en die gebruik je een langere tijd niet, wordt de accu toch ontladen. Bovendien kan het slecht zijn, wanneer de accu gaat lekken.

Maar er zijn niet veel opties meer dan om de camera terug te brengen om nagekeken te worden.

---

Zelf haal de accu uit de camera, want ik gebruik mijn camera niet zo vaak. De accu blijft dan zijn capaciteit behouden. itt wanneer hij in de camera blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de accu een tijdje aan de oplader heb gehangen en deze aangeeft dat de batterij opgeladen is, verwacht ik wel dat de batterij is opgeladen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Accu uit de camera halen is alleen "nodig" als je hem echt heel lang niet gaat gebruiken. Als bezitter van een Nikon moest je toch weten dat die accu's heel lang meegaan, en ook in de camera niet leeg raken als die uitstaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goh, gek dat mijn accu dan leeg is als ik de camera een half jaar in de kast laat liggen.
Eigen ervaring!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is dan ook al wat jaartjes oud denk ik, mijne blijft meer dan een half jaar goed, geeft dan toch nog altijd 70 tot75 % aan in het menu. Ik had ook een D80, die nu door mijn dochter gebruikt wordt, en die eerste accu heeft ook nog geen verouderingsverschijnselen, is van 2007.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De camera is van 2007, heb vanaf het begin 2 accus gehad.
Maar, als ik de accu uit de camera hou gaat het goed. Niet dat ik zonder accu kom met de 2e erbij.
Vindt het alleen lastig om een accu op te laden voor 10 foto's die je maakt eens per half jaar.