Mijn Fujifilm Q1 camera werkt niet meer als webcam na installatie windows 7. Hoe kan dit?

ik heb al op meerdere sites gezocht naar de driver maar het werkt nit. Windows 7 zoekt naar online stuurprogramma's maar deze werken waarschijnlijk niet. Op windows xp een maand geleden deed hij het nog gewoon. ook bij apparaat toevoegen werkt het niet. Ik kan wel met USB aansluiten en de foto's bekijken. Maar zodra ik de webcam functie doe werkt het niet. Heeft iemand misschien een oplossing want ik zit hier al dagen op te tobben.

Camera: Q1 Digital
merk: Fujifilm

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Het werkt niet of je kon ze niet vinden? In 't laatste geval: zonder driver zal 't ook niet gaan werken... En ik moet zeggen dat zo'n online-zoekactie (tijdens 't detecteren van een apparaat) bij mij nog _nimmer_ heeft gewerkt: er werd nog _nooit_ een driver op die manier gevonden. Maar dat staat wel altijd duidelijk in beeld. Welke melding krijg je dan?

Heb je beide types drivers alhier geprobeerd?
http://www.fujifilm.com/support/download/camera/software/#usbDrivers

Verder kan je dit nog even checken:
1. Start.
2. Uitvoeren.
3. Services.msc {enter}
4. Staat de service 'Windows Image Acquisition' aan?

Verder kan ik me trouwens voorstellen dat er voor dit 'budgetmodel'van Fujifilm simpelweg geen webcamdriver bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja deze staat aan, automatisch word hij gestart. Ik heb natuurlijk beide drivers die jij aangeeft al geprobeerd. Werkt niet. Het grappige is dat ik in winxp deze webcam wel heb kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... Windows7 steekt toch weer wat anders in elkaar... Heb je de WindowsXP-drivers (c.q. meegeleverde software) ook geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ben ik dus kwijt dus probeer ik de drivers te vinden op het internet.