900mhz 800mw draadloze camera legaal??

Hallo ik heb dus een draadloze camera die werkt op 900mhz 800mw. Maar nu hoorde ik dat het verboden is, omdat het zou storen bij de GSM netwerken? Vroeg me af of het nou egt illigaal is en wat de gevolgen van gebruik zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

De 900MHz band is in Nederland gereserveerd voor Telecom en mag dus niet gebruikt worden.
Wat wel een mogelijkheid is om een camera te nemen met zender op de 2,4 Ghz band. Je mag dan max 100mw zenden zonder vergunning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vermogen, in die band is niet legaal.
Zolang niemand het weet zal er niets gebeuren.
Als je storing veroorzaakt of bij toeval betrapt wordt, wordt de apparatuur in beslag genomen en krijg je een boete die afhankelijk is van eventuele schade en overlast die je veroorzaakt hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zoon boete echt hoog oplopen of moet ik meer denken aan iets van 200 euro? En het opsporen van het gebruik is dat ook mogelijk? Alvast bedankt