mijn vraag is: hoe zet ik van een videocassette filmpjes op de computer?

Ik heb een camcorder van jvc het type: GR-D720E. En ik heb laatst een aantal filmpjes opgenomen voor een project helaas weet ik niet hoe je filmpjes van je camcorder/videocamera overzet op de computer. Er zit trouwens een cassette in, en waarschijnlijk moet je het van de cassette op de computer zetten dus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (3)

Met een Firewire kabeltje, te koop bij elke electronica/pc-zaak of op internet te krijgen. Daarna kan je via Windows Moviemaker of een ander pakket de filmpjes van je videocamera halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je verbindt je camera via een firewire kabel met je pc. De pc zoekt dan na even wachten de externe bron, vaak kun je dan kiezen tussen, vaak windows movie. Als je Magix of Pinnacle videomontage programma installeert kun je vele dingen toevoegen aan de film. Ik ga er van uit dat je géén analoge video opnames hebt gemaakt, en je pc van een recente datum is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal inderdaad zo'n kabeltje..! Gebruik ook inderdaad, zoals iemand hieronder ook al zei, Magix software om nadien te bewerken. Ik noem het hier vaker, maar het werkt ook echt enorm makkelijk! Je kunt op de site een gratis probeerversie downloaden (http://www.magix.com/nl/gratis-download/). Ik bedoel Video Easy. Check de link hieronder, dan kun je zien of 't iets voor je is.