Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Past deze geheugenkaart in de Nikon d3100?

Ik heb de camera (nog) niet, dus ik kan het zelf niet testen, daarom vraag ik het mij af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, die kaart kan gebruikt worden in de D3100.
Ik raad je echter aan een SDHC kaart te kopen, zeker als je plannen hebt om ook af en toe filmpjes te maken met deze camera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hij past maar ik denk dat je al snel wat groter en sneller wilt. Want bedenk dat je foto's flink zullen zijn in vergelijk als je een non-DSLR camera had. Met 2GB en een trigger happy finger redt je het tegenwoordig niet meer op een avond, zeker niet als je nog een filmpje er bij schiet. Ik zou dan toch al snel een 8GB SDHC kaartje adviseren en voor filmen zeker class 6 kaartje.

Toegevoegd na 2 uur:
Het kan zelfs zijn dat hij weigert te filmen met dat kaartje. Foto's schieten zal wel gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vreemde reactie. 3100 maakt geen reusachtige bestanden, en op een 2Gb kaartje kun je wel degelijk een filmpje zetten. Ik heb een D7000, die toch wel wat steviger bestanden genereert, en heb voor een vakantie van twee weken maar 16Gb gebruikt.............
Kaart past. Kunnen ongeveer 200 foto's op (in NEF, in JPG denk ik zo'n 500, dus ik weet niet hoe je dat op een avond voor elkaar wil krijgen), en als het moet kun je er ook en filmpje opzetten, hoewel ik niet weet waarom je daarvoor een D3100 zou kopen, zijn toch alternatieven genoeg die makkelijker filmen.

Toegevoegd na 1 dag:
Zal geen tweehonderd zijn, de 3100 heeft 14Mp dus ongeveer 130
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding