Ik heb een olympus 4000, maar als ik hem aandoe, staat hij op de P modus (blauw scherm, foto's worden ook blauw) Hoe start hij op op de gewone modus?

Ik zit hier al een halfjaar mee, maar weet niet hoe hij weer opstart in de gewone modus (automatische). Dit wil ik graag omdat ik, als ik vergeet hem weer op de normale modus te zetten, mijn foto blauw word. En dit is erg zonde, want een foto is immers een momentopname.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Vreemd dat je blauw scherm krijgt in de P-stand, want die 'P' staat voor Fotograferen met de optimale diafragmawaarde en sluitertijd. De ideale instelling voor de meeste foto's dus, waarbij je echt geen blauw scherm hoort te zien.

Je kunt die stand veranderen door op het camerateken te klikken. In de bron vind je de handleiding. Ga naar pagina 14 voor bovenstaande info.
Pieter2011