welke camera is het meest geschikt?

ik wil een digitale camera kopen. niet zo'n grote met een grote lens maar gewoon een kleine (ongeveer broekzakformaat) en simpele. om bijvoorbeeld foto's te maken op vakantie. het liefst zwart.

Toegevoegd na 32 seconden:
en niet te duur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
Ritsuka
11 jaar geleden
dat is zo ongeveer elke camera, als je zo weinig eisen hebt. stap gewoon een fotowinkel binnen en zeg wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zou ik ook doen ja.

Antwoorden (3)

Wordt een beetje moeilijk zo, zonder budget en wat je voor ogen hebt. Hier is een keuzehulp, kan jezelf bepalen wat je belangrijk vind:

http://www.digicamshop.nl/keuzehulp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt verschillende leuke camera's voor weinig geld
op kieskeurig kun je precies aanklikken wat je zoek.
Die in de link is een fijne, ongeveer 70euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/alle Hier kun je uitgebreid zoeken wat he wilt
Stap met deze vraag eens een fotowinkel binnen, zij kunnen je vast en zeker goed helpen.

Mijn voorkeur zou in dezen uitgaan voor een camera van de Panasonic Lumix serie.
Deze serie bevat camera's varierend van heel basic tot toestellen met de grootte van een spiegelreflex.

Zelf heb ik zo'n hele grote van Lumix en daarnaast (om redenen die jij hierboven noemt: makkelijk mee te nemen, snel foto's maken etc) een kleinere Lumix.