Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een oude 8mm video cassette omzetten naar een digitaal bestand? en hoe?

Ik heb een oude videocamera (Sony video Hi8 Handycam CCD-TR808E) met oude 8mm cassettebandjes. Ik zou deze graag willen omzetten naar een avi bestand ofzoiets. Het probleem is dat als ik filmpjes afspeel op de camera dat hij de bandjes verslindt. Is hier misschien een speciaal apparaat voor om de cassettebandjes daar in te doen en te converteren? Hopelijk kan iemand mij helpen!
Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien kun je op marktplaats een tweedehands videocamera kopen, die je gebruikt om je bandjes te digitaliseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is een apparaat voor. Hadden wij op school.
Onderstaand en link ervan...alleen de prijs is niet grappig. Helaas weet ik niet hoe zo'n ding heet. Dus ik ben nog aan het zoeken. Als ik meet weet zal ik dat toevoegen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dan is er ook nog een bedrijf dat het voor je kan doen. Ze hebben hun prijzen op de site staan. 2e link.

Toegevoegd na 28 minuten:
Er zijn een paar mensen die op marktplaats zo'n tape geval aanbieden, maar dat heeft hetzelfde risico als een tweedehands camera, je weet niet in wat voor staat zo'n ding is, en die kunnen ook je bandjes mollen.

Ik zou het door een extern bedrijf laten doen, het kost misschien wel wat, maar dan ben je er wel zeker van dat je herinneringen goed bewaard blijven.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
We hebben het over 8mm video en zo een omzetter is voor VHS C. dat is soort kleine VHS band .de omzetters bestaan niet voor 8 mm of mini dv dat is nog kleinere cassette
.Probeer 2 de hands 8mm dat is goedkoopst.Ik gebruik zelf de Sony EV-T1 .dat is 8mm en vhs recorder,een dubbele recorder dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding