Hoe maken grote webshops foto's van hun producten?

Hoe maken dus grote webshops met enorm veel producten hun foto's? worden die allemaal een voor een gefotografeerd uitgesneden op de computer etc.of wordt het anders gedaan? er is nu een nieuw apparaat die automatisch de foto vrijstaand maakt. is hier markt voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (4)

Dat doen ze met een fototoestel.
Vroeger toen de Wehkamp nog van die dikke boeken verstuurde ging het zelfs met filmrolletjes en in de doka ontwikkelen.
Tegenwoordig gaat dat meer en meer met zogenaamde digitale camera's, het rolletje is vervangen door een computervriendelijk opslagmedium, bijvoorbeeld een sd-kaart.
Het voordeel is evident. Daarom zijn veel producten ook goedkoper dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige shops doen hun eigen fotografie, wat inderdaad veel werkt is en erg duur. De meeste shops kopen hun foto's in bij een derde partij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Hetgeen nog duurder is.
Veelal worden foto's betrokken bij de fabrikant van het product. Voor eigen producten wordt vaak een productfotograag ingehuurd of men doet het zelf. Wat betreft het vrij maken van een product (uitsnijden): dit is niet zo moeilijk als het lijkt. De foto wordt dan gemaakt in een tentje of op een speciale tafel waarvan de achtergrond vloeiend doorloopt op de vloer. Door het gebruik van spots op bijv. de tent is er zeer diffuus licht met weinig schaduwen. Hierdoor is het vrijmaken van het product, met bijna alleen het gebruik van de toverstaf, eenvoudig en snel uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En in aanvulling op het vorige antwoord:
Een beroeps fotograaf, en ook menig gevorderd amateur heeft een rol achtergrond papier of doek en een stel grote flitsers met paraplu's en diffuus bakken, waarmee hij of zij ook grote onderwerpen, zelfs personen of groepen personen op deze manier kan opnemen, waardoor ze al vrij staan.
Meeste foto's die de webshops gebruiken komen echter meer waarschijnlijk van de fabrikanten van de artikelen. Maar die maken ze dan ook weer op deze manier.
Is wel zo, dat voor sommige artikelen, b.v. zwarte audio apparatuur ook zeer speciale belichtingstechnieken moeten worden toegepast, of in de nabewerking nog heel veel moet worden gedaan, vanwege de moeilijke contrasten (gebrek aan contrasten eigenlijk)