Ik wil een portfolio maken want ik ga een fotografie opleiding beginnen. Welke niet al te dure spiegelreflexcamera is het beste in mijn geval?

Dan heb ik er ook meteen eentje, want na een jaar in de opleiding word het verplicht om hem aan te schaffen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

tweedehands canon 5D.
fullframe-genoeg voor het meeste fotowerk! rond €500,-
koop een 24-70mm objectief en je hebt een heel erg goede camera!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf erg in mijn sas met mijn Nikon. Ik heb zelf de 5100, die is verkrijgbaar voor zo'n €600.
Er zijn ook semi-spiegelreflexcamera's en die zijn een stuk goedkoper.
Misschien is het handig te informeren bij de opleiding welke spiegelreflexcamera zij adviseren. Als je ook een semi mag, dan is dat misschien een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals al genoemd is lijkt het me vooral handig om eens te informeren bij je school wat de eisen zijn. Ik verwacht dat de meeste body's wel voldoen maar dat het verschil vooral zal zitten in de verschillende objectieven die je moet hebben. Deze vormen ook de voornaamste kostenpost aangezien je er waarschijnlijk meerdere nodig hebt.

Het lijkt me in jouw geval wel nuttig om voor een nieuwe camera te gaan aangezien je gedurende de opleiding wel een sluiter gaat verslijten. Objectieven zouden wel tweedehands kunnen indien ze in goede staat zijn.

En wat vind je 'niet al te duur'? Bepaal je budget, maar vooral bepaal vooraf wat je precies nodig hebt. Zo kom je volgend jaar niet voor een verassing te staan.