Wat is een perfect objectief met zoom?

Momenteel heb ik een Nikon D3000 camera, bevalt prima maar er zit een standaard 18-55mm lens op.

Nu zou ik, zeker met een eventuele Elfstedentocht mooie plaatjes willen schieten, wat raden jullie mij aan?
Fotografie is een dure hobby maar wil het toch binnen een budget van maximaal 200 euro houden.

12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je 18-55 mm lens heeft (dus) zoom. Wat wil je nu eigenlijk?
Ik neem voor het gemak aan dat je een groter zoombereik wilt, bijvoorbeeld 70-200mm.
Nu vraag je om een 'perfect' objectief, en wilt maximaal 200 euro uitgeven.
Helaas kun je voor dat geld geen 'perfect' objectief kopen, maar voor die prijs kom je in de laagste klasse terecht.
Even doorsparen, of genoegen nemen met een benedengemiddeld objectief. De elfstedentocht laat nog een paar jaar op zich wachten.

Antwoorden (3)

Met 200E heb je op het geboied van telezoom objectieven niet zo veel keuze. Ik zou voo reen lens als de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Nikon gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
budget €200 en perfect gaat niet samen.
Inderdaad een relatief eenvoudige 70-300 of 55-200 kan voor dat geld, en zal als het weer meezit, en daar ziet het naar uit, goeie plaatjes opleveren.
Voor een perfecte zoom moet je budget ongeveer het tienvoudige zijn, en ik kan me voorstellen dat dat wat teveel van het goede is ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richardvdm
12 jaar geleden
Snap ik, doel er ook een beetje mee; het perfecte wat er binnen dat budget te halen valt. Bedankt voor je antwoord. Aangezien er 2x 70-300mm als antwoord is gegeven ga ik mij daar even in oriënteren. :)
Als aanvulling op je huidige lens zou ik een 55-200 aanbevelen.
Zowel Nikon als Sigma heeft deze in het assortiment.

Kies je voor meer tele dan komt 70-300 in aanmerking. De Nikon 70-300 goedkope uitvoering heb ik gehad en kan ik niet aanbevelen. Sigma heeft voor iets meer dan € 200 een Apo uitvoering die dan goed past.

Verwacht geen wonderen, maar slecht zijn deze lenzen niet.