Wat is een perfect objectief met zoom?

Momenteel heb ik een Nikon D3000 camera, bevalt prima maar er zit een standaard 18-55mm lens op.

Nu zou ik, zeker met een eventuele Elfstedentocht mooie plaatjes willen schieten, wat raden jullie mij aan?
Fotografie is een dure hobby maar wil het toch binnen een budget van maximaal 200 euro houden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met 200E heb je op het geboied van telezoom objectieven niet zo veel keuze. Ik zou voo reen lens als de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Nikon gaan.

budget €200 en perfect gaat niet samen. Inderdaad een relatief eenvoudige 70-300 of 55-200 kan voor dat geld, en zal als het weer meezit, en daar ziet het naar uit, goeie plaatjes opleveren. Voor een perfecte zoom moet je budget ongeveer het tienvoudige zijn, en ik kan me voorstellen dat dat wat teveel van het goede is ;-)

Als aanvulling op je huidige lens zou ik een 55-200 aanbevelen. Zowel Nikon als Sigma heeft deze in het assortiment. Kies je voor meer tele dan komt 70-300 in aanmerking. De Nikon 70-300 goedkope uitvoering heb ik gehad en kan ik niet aanbevelen. Sigma heeft voor iets meer dan € 200 een Apo uitvoering die dan goed past. Verwacht geen wonderen, maar slecht zijn deze lenzen niet.

Bronnen:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/120...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100