Wat is de maximale afdruk grootte van een foto gemaakt met de iphone4?

Ik wil foto's van mijn iphone gebruiken voor een afdruk van 30x40. Camera is 5 mp. Geeft dat een goede kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

De iPhone4 heeft een 8Mpixel camera. De afdrukken kunnen 3264x2448 groot zijn.
Om goed af te drukken heb je minimaal 260dpi (dot per inch) nodig.
Omgerekend naar cm en naar de grootte van de afbeelding kom je dan op 31,89x23,92 cm, dus een ruime A4 pagina groot.

Kijk ook eens wat apple zelf zegt hierover...
http://www.apple.com/nl/iphone/built-in-apps/camera.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het ligt er aan met welke resolutie je je foto's opslaat. Ik weet niet of je dat op een iPhone kunt instellen, maar op mijn (android) toestel kan ik kiezen uit verschillende groottes om foto's op te slaan. Variërend van 640x480 tot 3264x2448. Hoe hoger de resolutie, hoe beter de kwaliteit van een afdruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a4 is geen enkel probleem. Ik neem wel aan dat je scherpe foto's bedoeld zonder de zg. blokjes. Denk eraan dat als het onderwerp groter op de foto staat dit bij vergroten ook beter uitkomt. Ik bedoel dat een tulp op 2 meter gefotografeerd en op een a4 ook nog klein uitziet. Het uiteindelijke resultaat begint dus bij het maken van de foto.