Aan wat moet een hd-handycam voldoen om het achtergrond wazig te krijgen en iets op het voorgrond niet wazig?

Dit zonder in te zoomen. Met welke HD-handycam is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Dat is alleen mogelijk met een camera die beschikt over een objectief met een grote lens zodat de scherpte-diepte beperkt kan zijn.
De compactcamera's met een kleine lensopening kunnen daar dus niet aan voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grote lensopening is belangrijk, alleen als de HD camera een spot focus modus heeft kun je scherpstellen alleen op het object op de voorgrond en zou je ook het resultaat van een onscherpe achtergrond kunnen krijgen met een minder grote lensopening.