Hoeveel MB voor een digitale camera?

Voor de komende wintersportvakantie wil ik een helmcamera aanschaffen. Maar hoeveel MB moet het geheugenkaartje hebben voor een dagje filmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel accu ga je meenemen? Welke camera ga je gebruiken?

Het beste antwoord

Dat hangt af van kwaliteit van de video-opname.
Met HD en 30 fps zul je veel geheugen nodig hebben, maar low-res en paar beeldjes per seconde kan op een klein kaartje.
Verder hangt het natuurlijk af van de werkelijke opnameduur: neem je de hele dag continue op of alleen de leuke spannende momenten.
In de specificaties van de camera die je wilt aanschaffen kun je vinden hoeveel MB de camera per minuut en in welke opname mode zal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

500 mb is genoeg voor fotos want 1 foto is ongeveer paar kb en 1000 kb is 1 mb
Voor Het filmen zou ik rond 900/1gig

Toegevoegd na 9 minuten:
900mb/1gigabyte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een geheugenkaartje van 4 GB kom je best uit. Ook als je op bv de op een na hoogste kwaliteit filmt. (En je laat de camera natuurlijk niet de hele tijd aan staan!).