Ik,ga een full hd camera kopen kan ik dan ipv op mn sd kaartje de Full hd op mn externe Hardeschijf zetten? want een sd is te weinig ruimte voor hd fl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Vroeger had je HDD's die SD kaarten konden lezen en de gegevens kopieerde. Tegenwoordig zie je die niet meer. Die techniek is toch wel achterhaald doordat men nu gewoon een laptop/netbook/tablet meeneemt. Daarmee kan je ook de SD-kaartjes overzetten op een portable HDD.

Maar volgens mij kan je toch best zo een 200 foto's kwijt op een 16-32GB kaartje. Lijkt me meer dan zat voor een fotoshoot. Anders koop je nog zo een kaartje, of neem je een laptop mee.
In nood kan je ook overstappen op jpg bestandsformaat ipv RAW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft het over filmen......
Als jouw SD kaart snel volloopt met full HD foto's of filmpjes, dan kun je beginnen met een snelle kaart van veel gigabites die jouw camera aankan en vervolgens regelmatig de kaart leegmaken op jouw externe harde schijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de camera uitgerust is met een SD kaart, is dat ook groot genoeg. Natuurlijk niet met een 2Gb kaartje, maar een kaart van 16 Gb kan toch minstens meer dan een uur film verstouwen in HD. Is alleen even een investering in een of twee prijzige kaartjes. Thuis kun je dan de gegevens op een harddisk zetten. Let wel op de juiste bestandsindeling, tv's kunnen niks met NTFS, moet FAT zijn.