Waar dient de 'signal transfer' kabel die je bij een grip krijgt voor?

Signal transfer zegt natuurlijk al dat hij signalen doorgeeft, maar ik ben benieuwd wat voor signalen? En wat is het echte nut ervan? Maakt het uit of ik hem eruit haal terwijl ik de grip van de camera gebruik.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk dat de knopjes dan niet meer werken. :)

Het beste antwoord

Als je deze kabel aansluit, kun je met de sluiterknop aan de onderkant van de grip de sluiter bedienen.
Vergelijkbaar met een met kabel aangesloten afstandsbediening zoals deze: http://www.camerashop.nl/product/67611/110134/1862/nikon-mc-dc2-afstandbediening.html

Toegevoegd na 49 seconden:
Je kunt, als je de kabel hebt aangesloten, de originele sluiterknop aan de bovenkant van je camera nog steeds gebruiken