hoe moet je de webcam en microfoon instellen op een laptop?

nou ik heb pas een nieuwe laptop, een mini medion, en er zit een webcam in maar ik heb skype gedownload en hij zegt dat ik geen webcam heb, ook de microfoon doet het niet. ik heb rond gezocht in het configuratiescherm voor de webcam en microfoon instellingen. de instellingen van de webcam heb ik dus niet kunnen vinden wel een van de microfoon er staat wel een instelling van de microfoon maar deze doet het niet en als ik er op klikte zei die dat de toepassing niet ondersteund word of zo, terwijl hij bij het balke wel een microfoon naam aangaf. ik heb dus geen idee hoe ik dit moet oplossen, ik heb wel al het internet afgezocht maar vond niet echt iets dat dit oploste want het meeste ging over aansluitbare webcams en microfoons terwijl dit bij mij niet het geval is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor laptop is het ? Bij apparaat beheer zie je daar de webcam staan ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@basd82 het is een medion, en nee ik zie het nergens staan..

Antwoorden (1)

Jammer dat je de exacte type er niet bij vermeld hebt.
Dus is het even natte vingerwerk.

Dit kunnen een paar dingen zijn.
Ten eerste de drivers voor de hardware zijn niet geinstalleert ( uitroepteken in het apparaatbeheer ),
oplossing, de goede drivers alsnog installeren.
Ten tweede, de ingebouwde webcam is defect
Oplossing, garantiewerk
Ten derde, de laptopcasing is wel voorbereid op een webcam maar deze is niet ingebouwd, waardoor het aan de buitenkant lijkt dat hij een webcam aan boord heeft.
Zie de handleiding en specs van uw laptop voor uitsluitsel
Oplossing, losse webcam aanschaffen.