Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zit HDR(high dynamic range) op een camera of in een fotobewerkingsprogramma?

ik wil deze techniek leren gebruiken, maar ik wil graag weten hoe ik daarmee moet beginnen. ik heb de kodak easyshare z981. dus geen spiegelreflex...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
855

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk zul je dan gewoon bracketing moeten gebruiken en dan op de pc laten samenvoegen.
Maar het kan wel.
Zet vanaf een statief foto 1 op ev -2 foto 2 op ev0 en foto 3 op ev2 en maak de foto's
Voeg ze daarna samen in een programma als lightroom en je hebt een hele mooie hdr!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe stel ik mijn ev in? ik ben nog een leek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, het makkelijkste is om in een semiautomatische stand dat te doen, of een handmatige als je wat ervaring hebt.
Nou, stel je gaat naar tv(timevalue) een stand om de sluitertijd van je camera in te stellen, dan kun je meestal ook meteen daar onder met bijvoorbeeld een plus en min figuur of een balksymbool dat doen.
Klik daat op en je krijgt een balkje, draa of klik netzolang tot die op min 1of 2 staat en maak een foto zodra de sluitertijd goed staat.
En pas dat balkje daarna aan naar 0 en plus 1of 2.
Ik vraag me alleen of het met jouw camera kan. Hdr fotografie met een compact camera is namelijk ongelovelijk moeilijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste zin is meesterlijk! alleen schrijf je ongelofelijk met een F.